敵 the enemy 《Lyric》

On The Sunny Street,
You Wave Hello
In All Smiles,
Dazzling And Divine.


You Are My Enemy,
Once My Friend.
Though You Threw Me Away
Into The Stream,
Now You Put Yourself
On The Masses' Side.


On The Sunny Street,
I Hide Myself At Once Because Of The Fear
You Wear Your Tie Majestically,
So Masculine.


You Are My Enemy,
Once My Friend.
Though You Snatch
Everything From Me,
Now You Pretend
To Be My Guardian.


I Am At My Wits End.
But, Someday,
I will Kill You By Myself.
You Are Mine,
You Are My Enemy.


陽のあたる大通り
満面の笑顔であなたは手をふる
あなたはまぶしく輝いて
とても神々しい


あなたはわたしの敵
かつては友だった
あなたはわたしを流れに放り出したくせに
今では群集の側に身を置こうというのね


陽のあたる大通り
わたしは恐れのあまり 咄嗟に身を隠してしまう
あなたは堂々とネクタイを締めて
とても男らしい


あなたはわたしの敵
かつては友だった
あなたはわたしから全てを奪っておきながら
今ではわたしの保護者のフリをするのね


わたしはもう 手も足も出ない
だけどいつかあなたをこの手で殺してやりたい
あなたはわたしのもの
あなたはわたしの敵

  • 山路智恵子スライド作品「異尺度シャワー」サウンドトラックの録音

生田恵/大津貞夫/大野綾子/工藤夏海/澁谷浩次/瀧原弘子/山路智恵子